BAKŁAŻANOWY SERNIK YOTAMA OTTOLENGHIEGO

Niedawno miałam imprezę rodzinną i chciałam zaskoczyć współbiesiadników oryginalnym daniem, którego jeszcze nie jedli. Bardzo lubię robić takie niespodzianki, choć czasami przyznaję jest to bardzo ryzykowne. Od jakiegoś czasu chodził za mną ten przepis Yotama Ottolenghiego.  Zazdroszczę mieszkańcom Londynu, że mają okazję popróbować Jego kuchni, ale może kiedyś i mnie się uda:-)

Składniki:

  • 1 - 2 bakłażany
  • 90 ml oliwy z oliwek
  • 150 g fety
  • 150 g twarogowego serka (ja dałam śmietankowy Almette)
  • 150 g pomidorków koktajlowych
  • 60 ml śmietany 30% tł.
  • 3 jajka 
  • 2 łyżki listków świeżego oregano,
  • sól i pieprz
  • 3/4 łyżeczki przyprawy zatar (można pominąć)

Przygotowanie:

Nastawić piekarnik na 190 stopni. Bakłażany pokroić  na plastry, posolić i odstawić na 20 minut. Następnie wypłukać i osuszyć papierowym ręcznikiem. Posmarować oliwą i włożyć do piekarnika, podpiekać do momentu, aż będą miękkie i złote. Temperaturę zmniejszyć do 150 stopni. Podpieczone plastry bakłażana ułożyć ciasno w formie do zapiekania wysmarowanej oliwą, na górę porozrzucać połówki pomidorków koktajlowych i połowę porwanych listków oregano. W misce ubić sery, śmietanę i jajka, dodać zatar, pieprz i ewentualnie sól. Z solą bardzo ostrożnie, bo feta jest wystarczająco słona i można przedobrzyć. Wylać masę na ułożone warzywa, posypać resztą oregano. Włożyć do piekarnika i zapiekać do ścięcia masy - około 30 minut. Jednak sernik  był blady, w związku z tym zwiększyłam  temperaturę i piekłam do zrumienienia. Ostudzić i podawać na sałacie, wcześniej  polać oliwą. 



Komentarze

  1. Sernik był świetny też spróbuję go zrobić. Ala czeka na przepis na sałatkę z brokułów. Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok, przepis na sałatkę wrzucę już niedługo:-) - następny będzie.

      Usuń
  2. Fantastyczny!
    Uwielbiam takie dania na słono.
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  3. ale pomysłowe!:) świetna inspiracja:) pycha

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda bardzo zachęcająco, bardzo lubię bakłażany. Zapisuję do wypróbowania !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak ja, też bardzo lubię bakłażany. Wypróbuj koniecznie, pozdrawiam:-)

      Usuń
  5. Super! Po cichu liczyłam, że ktoś doda do akcji jakiś przepis na wytrawny sernik :) Dzięki! Zapisuję do wykonania, bo uwielbiam przepisy Ottolenghiego

    OdpowiedzUsuń
  6. sernik na słono - coś nowego ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. to musi być superowe :) zastanawiam się jakby smakował jogurt zamiast śmietany dodany, hmm.

    OdpowiedzUsuń
  8. Tej śmietany jest tak mało, że spokojnie można zastąpić jogurtem.

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie też się podoba taki serniczek...
    Marzynia

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Copyright © zacisze kuchenne