Krewetki po tajsku

 
             Kolejny przepis z tych umieszczonych na mojej ścianie, do których wracam najczęściej. Danie bardzo proste, a smak obłędny. Jeśli lubicie owoce morza, polecam gorąco. Wg mnie krewetki nie wymagają specjalnych zabiegów. Najlepsze są, gdy robi się je najprościej jak to możliwe. Teraz w czasie upałów, kiedy nie chce nam się stać przy garach w kuchni, to idealne rozwiązanie na obiad dla rodziny, jak i na kolację w gronie przyjaciół.

Składniki:
  • 1 kg krewetek królewskich mrożonych,
  • sos słodki chilli.
 Marynata:
  • 3 łyżki soku z cytryny,
  • 2 łyżki oleju sezamowego lub oliwy z oliwek,
  • 2 łyżki ciemnego sosu sojowego,
  • 1 łyżka sosu rybnego,
  • 1 łyżka tartego imbiru,
  • 3 ząbki czosnku,
  • pęczek szczypioru, ale głównie części bialych cebulek,
  • 0,5 łyżeczki płatków chili.
 Przygotowanie:

Krewetki rozmrozić, wypłukać na sicie, odsączyć. Zmiksować wszystkie składniki marynaty i zalać oczyszczone krewetki. Odstawić, ale tylko na 30 minut. 
Uwaga: Tylko przez 30 minut! Po dłuższym czasie krewetki nie będą jędrne.
Po 30 minutach podsmażyć krewetki przez kilka minut. Gotowe wyłożyć na talerz i polać sosem chilli.


Komentarze

  1. Przepyszne!
    Od razu nabrałam na nie ochoty.

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie proste, a z taka marynata na pewno pyszne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maggie, naprawdę pyszne. Polecam i pozdrawiam:-)

      Usuń
  3. Uwielbiam tajskie jedzonko, musze spróbować tych krewetek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :-) Polecam. Robi się je błyskawicznie, tylko te 30 minut troszkę wydłuża czas;-)

      Usuń
  4. wszystkie składniki mam, oprócz sosu rybnego. Gdybym go miała od razu bym poszła do kuchni i zrobiła to danie.Taka ochota mnie wzięła :D


    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że zachęciłam:-) Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  5. Mniam, takie krewetki to coś dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. o jaja wspaniale krewetki! muszę sobie takie przygotować!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio jadłam krewetki na sylwestra, zrobiłam je w białym winie :D narobiłaś mi smaku i jak tylko dostane wypłatę - lecę po kilo krewetek :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Cieszę się, że tak wpłynęłam na Ciebie:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. po prostu uwielbiam! u Ciebie wyglądają niesamowicie apetycznie

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam krewetki :) ale w kuchni dopiero z nimi eksperymentuję :) Twój przepis brzmi bardzo zachęcająco i chętnie z niego skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Copyright © zacisze kuchenne