Orkiszowa tarta z kurkami



      Kolejną tartę popełniłam dla gości na kolację. Podobno wyszła pyszna:-) Wykorzystałam kurki, które mogłabym jeść na śniadanie, obiad i  kolację. To są najlepsze grzyby na świecie:-) Korzystajcie z tego, że jest ich dużo, bo zaraz będziemy za nimi tęsknić...
Do zrobienia tarty wykorzystałam mąkę orkiszową, wydaje mi się, że do wytrawnych tart lepiej pasuje.

Składniki:


Ciasto:
  • 100 g mąki orkiszowej,
  • 50 g masła,
  • 1 jajko, 
  • 1 łyżka wody,
  • szczypta soli.
 
Farsz i polewa:
  • kurki (ilość wg uznania ), 
  • 1 łyżka oliwy,
  • 1 cebula,
  • natka pietruszki (ilość wg uznania ),
  • 2 jajka,
  • 250 ml śmietany 18%,
  • ser jaki jest pod ręką ( tu kawałek lazura złocistego), 
  • sól, pieprz.

Przygotowanie:

Do mąki dodać kawałki twardego masła, poszatkować nożem. Dodać resztę składników i wyrobić ciasto. Wyłożyć ciastem formę do tarty, nakłuć widelcem i podpiec na złocisty kolor w temp. 180 stopni.
Kurki oczyścić i podsmażyć na oliwie razem z cebulką, dodać przyprawy i odczekać aż odparują grzyby. Dodać posiekana natkę pietruszki. Wyłożyć na podpieczone ciasto. Do śmietany dodać jajka, przyprawy. Wymieszać dokładnie  i wylać na farsz. Ułożyć na wierzchu kilka plasterków sera. Zapiekać do ścięcia masy jajecznej i przyrumienienia w temp. 190 stopni.


Dodane do akcji:

Kuchnia pełna ziarna 2012

Komentarze

  1. jeszcze nigdy nie jadłam kurek, muszę się pośpieszyć i coś z nich zrobić póki jeszcze są.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To musisz koniecznie spróbować, wiele już starciłaś, ale do nadrobienia:-)

      Usuń
  2. O tak,kurki to jedne z najpyszniejszych grzybów.
    A tarta prezentuje się doskonale.
    Z pewnością smakowała wyśmienicie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:-) Amber, smakowała, smakowała:-)

      Usuń
  3. Zdrowa i pyszna! Czego chcieć więcej:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam :) Podoba mi się pleśniowy ser, wyobraziłem sobie, że musi pasować do grzybów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo pasuje. Ja zazwyczaj używam dowolnego sera, najczęściej wykańczam lodówkowe resztki:-)

      Usuń
  5. w pełni się zgadzam, że kurki są najpyszniejsze :) świetny pomysł na ich wykorzystanie

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale sie zrobilam glodna!!!! Wyglada przepysznie!!!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Copyright © zacisze kuchenne