Sałatka z bakłażanem


Zawsze w lodówce mam bakłażana. Jak skończę jednego, to przy kolejnych zakupach zaopatruję się w następnego. Tu wykorzystałam go do sałatki. Każdy pretekst jest dobry:-)

Składniki:



  • mix sałat ( u mnie dębolistna, rucola, lodowa i masłowa),
  • bakłażan,
  • pomidory – ilość dowolna,
  • feta 150 g,
  • oliwa,

do sosu:
  • 20-30 ml oliwy z oliwek,
  • kilka kropel octu balsamicznego,
  • pół łyżeczki miodu,
  • pół łyżeczki musztardy Dijon,
  • można dodać odrobinę wody,
  • sól do smaku.
Przygotowanie:

Bakłażana pokroić w plastry, posolić i odstawić na 20 minut. Następnie spłukać i wysuszyć. Posmarować oliwą i podsmażyć lub podpiec w piekarniku. Pokroić w paski. Sałatę umyć, wysuszyć, porwać i ułożyć na talerzu. Paski bakłażana rozrzucić na sałacie, dodać  pokrojone pomidory w plastrach,  a na wierzch rozrzucić pokrojoną w kostkę fetę. W słoiczku lub w shakerze do sosów wymieszać wszystkie składniki sosu i polać sałatę. Podawać z pieczywem lub bez, może też być dodatkiem do mięsa i ryby.


Zgłoszony do akcji:


W roli glownej - BAKŁAŻAN

Komentarze

  1. jakiś czas temu moja ciocia robiła taką sałatkę, sama muszę również ją wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda przepysznie!
    Idealna na lato.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wstyd się przyznać, ale nigdy nie jadłem bakłażana, chyba w końcu czas spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wowwww...wyglada przepieknie! kolejny Twoj smakolyk do wyprobowania :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja dopiero co po śniadaniu a Ty takiego smaku narobiłaś :) chyba pójdę na targ bo bakłażana i zrobię na wieczór :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja mam tak z cukinią - najlepiej, kiedy jest zawsze pod ręką :)
    a sałatka apetyczna, fajne smaki
    ps mam nadzieję, że mail pomoże :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam taką nadzieję:-) Lubię cukinię, ale zdecydowanie wolę bakłażana.

      Usuń

Prześlij komentarz

Copyright © zacisze kuchenne