Szaszłyki drobiowe


Te szaszłyki drobiowe po raz kolejny pojawiły się u nas na obiedzie. Przepis prosty, a i kombinacji z nadzieniem całe mnóstwo. Wszystko zależy od naszych spiżarnianych zasobów i ochoty na dany składnik. Tym razem wykorzystałam przywiezioną z Toskanii pastę z suszonych pomidorów - idealny dodatek do tych ślimaczkowych szaszłyków.

Składniki:

  • 2 pojedyncze piersi z kurczaka,
  • pęczek bazylii,
  • 4 plasterki szynki szuszonej ( u mnie szynka szwardzwaldzka),
  • słoiczek pasty z suszonych pomidorów (można użyć suszone pomidory zmiksowane z oliwą),
  • oliwa z oliwek do posmarowanie szaszłyków,
  • sól, pieprz.
Przygotowanie:

Mięso z kurczaka umyć, poodcinać żyłki, tłuszcz i chrząstki. Poporcjować na cieńsze filety  (u mnie wyszło 4 sztuki), przykryć folią i rozbić tłuczkiem. Przyprawić solą i pieprzem. Każdy filet posmarować pastą pomidorową, ułożyć po plasterku szynki i kilka listków bazylii. Zwinąć w roladki i pociąć w plastry dwucentymetrowe. Ułożone na płasko wyglądają jak ślimaczki. W ten sposób nabijać na szpadki do szaszłyków. Gotowe szaszłyki posmarować pędzelkiem oliwą z oliwek, ułożyć na blasze wyłożonej papierem pergaminowym. Zapiekać w piekarniku w 190 stopniach. Można również upiec  na grillu.


Komentarze

  1. Z tak zrobionymi szaszłykami jeszcze się nie spotkałam, świetne!

    OdpowiedzUsuń
  2. niesamowicie pomysłowe i apetyczne szaszłyki! nie widziałam jeszcze takich

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne szaszłyki!
    Ciekawe dodatki przełamują rutynę piersi kurzej z grilla.
    Brawo!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję dziewczyny (Bee, Antenko, Amber), jest mi bardzo, bardzo miło:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Marzenko będę częstym Twoim gościem i będę szukać inspiracji na obiadki

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo mi miło i zapraszam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Copyright © zacisze kuchenne