Ryż smażony



Przy shoarmie podałam jako dodatek ryż smażony. Dużo osób pytało się mnie jak go zrobiłam, więc po krótce opowiem tutaj. Tak będzie prościej:-).

Składniki:


  • 1 szklanka ryżu pełnoziarnistego lub długoziarnistego,
  • 1 mała cebula,
  • 1-2 ząbki czosnku,
  • przecier pomidorowy,
  • 0,5 szkl. bulionu,
  • oliwa,
  • sól, papryka słodka.
Przygotowanie:

Ryż ugotować w osolonej wodzie al dente. Postarać się, żeby  raczej był niedogotowany (długoziarnisty gotuję około 13 minut). Przepłukać zimną wodą. Na rozgrzanej oliwie podsmażyć cebulkę pokrojoną w kosteczkę i czosnek przeciśnięty przez praskę. Dodać ryż, chwilę smażyć, następnie zalać bulionem do wchłonięcia. Dodać przecier pomidorowy – około 1 łyżeczki ( można więcej, wg uznania). Doprawić solą i czerwoną ,słodką papryką. Podawać jako dodatek do mięs lub warzyw.


Komentarze

  1. super sprawa, dzięki za przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię smażony ryż.
    Azjaci wymyślili doskonały dodatek.
    A ja mogę jeść nawet sam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie jadłem smażonego ryżu, ale jako że ostatnio coraz więcej u mnie dalekowschodnich inspiracji to jest już na mojej liście :)

    OdpowiedzUsuń
  4. dziękuję za przepis, szybko go przetestuje:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo:-) Cała przyjemność po mojej stronie:-)

      Usuń
  5. też lubię ryż smażony, choć zwykle z lenistwa pomijam zalewanie bulionem a szybko go przesmażam z dodatkami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wtedy jest bardziej sypki pewnie, choć to też zależy od użytego ryżu:-)

      Usuń
  6. super , jestem laikiem w kuchni ale świetnie smakuje z kurczakiem w sezamie :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja dziś go zrobie do wołowiny po chińsku :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Proponuję na tłuszczu zwierzęcym.(smalec)
    Super się obkleja,pięknie błyszczy i smakuje wybornie.
    Może nie najzdrowsze ale pamiętajmy że to właśnie tłuszcz jest nośnikiem smaku.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. mało smaczny, tłusty i niezbyt zdrowy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wszystko zależy, kto ile tłuszczu doda. Nam bardzo smakuje, aczkolwiek gusta smakowe są różne;-)

      Usuń
  10. Ja w mojej ulubionej restauracji często zamawiam Risotto ze smażonym kurczakiem, warzywami i czerwonym pesto. Szukałam przepisu na podobne danie w necie, ale bez skutku. Chyba pozostaje mi samej spróbować przyrządzić takie danie. Myślę, że mogłabym wykorzystać Twój przepis na smażony ryż. Sama jestem ciekawa jak wyjdzie (to moje danie oczywiście). Jak już zrobię, dam znać ;-) Pozdrawiam i dziękuję za inspirację :)

    OdpowiedzUsuń
  11. W mojej ulubionej restauracji często zamawiam Risotto ze smażonym kurczakiem, warzywami i czerwonym pesto. Musi to być jednak jakiś tajny przepis pracującego tam kucharza, bo danie jest pyszne, a w necie na próżno można szukać przepisu na coś podobnego. Pozostaje mi więc samej spróbować przyrządzić takie danie. Myślę, że Twój przepis na smażony ryż może mi w tym pomóc. Jak tylko zabiorę się do "dzieła" podzielę się informacjami na temat moich poczynań. Dziękuję za przepis i inspirację ;-) Pozdrawiam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie przepadam za ryżem ale przyrządzony w ten sposób smakuje fantastycznie ! Teraz będę jadła go częściej. Dzięki za fajny przepis !

    OdpowiedzUsuń
  13. Przyrządziłam dzisiaj z kurczakiem i pieczarkami - aczkolwiek po ugotowaniu uznałam, że to również genialnie będzie się komponować z krewetkami, pozostałymi owocami morza, posypane świeżo posiekaną natką pietruszki - czy kolendry. Dzięki za inspiracje!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Copyright © zacisze kuchenne