Crumble z rabarbarem



Chciałam Wam zaproponować  bardzo prosty, ale efektowny deser - crumble. Jego smak przerósł moje  wyobrażenie o nim. Będę go robiła przy każdej nadarzającej się okazji, jestem zachwycona doznaniami smakowymi. Zapewne jeszcze nie raz będzie wpis o innych wariacjach  zapiekanych owoców. 

Uwielbiam przygotowywać małe porcyjki  dla każdego osobno, a ten deser doskonale się nadaje do takiego podania. Do tego gałka lodów lub łyżka gęstego jogurtu i mówię Wam nikt się nie odzywa podczas konsumpcji. Panuje absolutna cisza do momentu wyskrobywania resztek z naczynek:-) Na Dzień Mamy idealny:-) Zapraszam:-)!


Składniki:
  • na każdą osobę po 2 laski rabarbaru,
  • masło do wysmarowania naczynek,
  • 1 łyżeczka cukru na każde naczynko,
na kruszonkę:
  • 25 g masła,
  • 25 g mąki,
  • 25 g cukru.
Przygotowanie:

Rabarbar umyć, obrać i pokroić na małe 1-2 cm kawałeczki, wymieszać z cukrem. Z podanych składników zrobić kruszonkę. Naczynka wysmarować masłem, wsypać owoce, zasypać kruszonką i zapiekać w temp. 180 stopni C przez około 20-30 minut. Podawać z lodami, jogurtem lub śmietaną.


Dodane do akcji:

Komentarze

  1. Ojej, jaka uczta dla podniebienia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Po raz pierwszy zrobiłam crumble w sezonie zeszłorocznym. Od tamtej pory powtórek było bez liku.
    Zupelnie nie dziwi mnie więc Twój zachwyt:-). Crumble to przepyszny i przeprosty deser. Wersję rabarbarową z chęcią wypróbuję.
    Miłej niedzieli:-)!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie!
    Z rabarbarem dobrze mieszają się słodkie i kwaśne smaki.
    Owoce pod kruszonką to moje najszybsze desery.
    I mam ich na koncie sporo tej wiosny.

    OdpowiedzUsuń
  4. Co za pyszności, popatrzę chociaż. Na pewno już wszystko zjedzone :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. NO przecież od kilku dni rabarbar w lodówce czeka na pomysł!
    Dziś wiem co zrobię jutro, świetnie.
    Marzenko ,na kruszonkę proporcje podane też na jedną porcję ?
    A właściwie to nieważne, bo nawet jeśli zrobię dużo za wiele,
    to mogę kruszonkę zamrozić.
    Pychota!

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam zapiekane owoce z kruszonką :)
    Jakiś czas temu zrobiłam za dużo kruszonki i wstawiłam nadmiar do zamrażarki... Ciekawe czy się nadaje do użycia jeszcze ;))

    OdpowiedzUsuń
  7. I'd love to have a taste of it
    it looks so g ood.

    OdpowiedzUsuń
  8. ja robiłam kiedyś z jabłkami i przyznaję jest wspaniałe!!

    OdpowiedzUsuń
  9. przepadam za crumble! już się nie mogę doczekać by zrobić takie z truskawkami - puszczają pyszny sok :)

    OdpowiedzUsuń
  10. WOW, NIC NIE POWIEM PÓKI NIE SPRÓBUJĘ !!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam zapiekane owoce, pycha! Zawsze smakują :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. jakie pyszności! aż ślinka cieknie:) zazdroszczę Twojej rodzince:)

    OdpowiedzUsuń
  13. crumble, to ja mogę o każdej porze dnia i nocy:) ubóstwiam w każdym wydaniu:)boskie!

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeśli w Twoim, Marzenko, wykonaniu, to na pewno przepyszne!;)

    OdpowiedzUsuń
  15. pycha! Dziękuję Ci za propozycję do akcji rabarbarowej:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam crumble, ale jeszcze nigdy nie próbowałam wersji z rabarbarem. Co za strata. Muszę to szybko nadrobić :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. ostatnio chodzą za mną crumble, rabarbarowe muszą być boskie:D

    OdpowiedzUsuń
  18. Marzenko, no to zabawa na crumble :) Ty dzisiaj , ja jutro :)

    OdpowiedzUsuń
  19. muszę go w końcu zrobić, no muszę! mm. aż tutaj poczułam jego zapach <3

    OdpowiedzUsuń
  20. Jeden z moich ulubionych deserów :D

    OdpowiedzUsuń
  21. uwielbiam ten deser :) najczęsciej robię go z jabłkami ;) Twój wygląda pysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ela byłaby zachwycona. To jej konik.

    ja sobie chętnie popatrzę .... i pomarzę ;D

    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  23. Rewelacja ! Ależ bym zjadła ..... mmmmmm

    OdpowiedzUsuń
  24. ...jaki fantastyczny blog!
    Teraz już nie będę miała problemu z tym, co ugotować na obiad - skorzystam ze ściągi....... hihi! ;)
    Pozdrawiam z Köln

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj i rozgość się, zapraszam przy okazji na urodziny bloga - pierwsze :-)

      Usuń
  25. Dzisiaj tak myślałam, że muszę zrobić crumble z rabarbarem:)) Ubiegłaś mnie, ale zdecydowanie jeszcze bardziej mam na nie ochotę:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Dzięki wszystkim za miłe komentarze, pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
  27. Uwielbiam takie mini zapiekanki ... tak gdy każdy ma swoją porcję ...
    Owoce pod kruszonką - POEZJA !!!

    OdpowiedzUsuń
  28. zabieram się za zrobienie takiego crumble wg Twojego przepisu, czuję, że będzie pysznieeeee! :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Copyright © zacisze kuchenne